ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYOS: 2021. JANUÁR 1.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)



Lovász Attila Ev.

(továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által az l.bigdomino.hu

 

weboldalon
keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő
Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza
(Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).



Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely az 

l.bigdomino.hu

 weboldalon
keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról
vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.


Szolgáltató Adatai:

Név: Lovász Attila Ev.

Székhely és levelezési cím: 2030 Érd Platánfa utca 40/A 1ép

Vállalkozói tevékenység megkezdése: 2021

Adószám: : 55976947-1-33

Ügyfélszolgálat: lásd bővebben 1.7

Telefonszáma: 06/70-670-96-21

Email cím: [email protected]

‍ 1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK, A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén
nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely az 

l.bigdomino.hu

 weboldalon
(a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a
továbbiakban: 

l.bigdomino.hu

 webáruház) keresztül történik.


Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre
Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön
létre. A 

l.bigdomino

.hu webáruházban történő vásárlást az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
(“Elkertv.”) szabályozza.


1.2. A

 l.bigdomino.hu

 webáruházban történő vásárlás
elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben
meghatározott módon.


1.3. A 

l.bigdomino

 webáruház szolgáltatásainak jelentős része
elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes
szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az
ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.


1.4. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon
és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és
elektronikus levélben van lehetőség.


A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba
foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét
követő 5 évig őrzi.


1.5. A szerződés nyelve magyar.


1.6. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá
magát.


1.7. Ügyfélszolgálat elérhetőségei


Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: 09.00 – 17.00 Telefon: 06/70-670-96-21 Internet cím: l.bigdomino.hu E-mail: [email protected]

2. REGISZTRÁCIÓ

2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az
ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két
részből áll.


Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév, egy valós
e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges) a regisztráció
érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött linkre kattintást követően egy
részletesebb, személyes adatlap követ, melynek kitöltésére a megrendelések
leadását megelőzően is sor kerülhet.


Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és
a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és
elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.


2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért,
hibáért semminemű felelősség nem terheli.


A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a
jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a
Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden
regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel.


A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Személyes
beállítások linkre kattintást követően elérhető Személyes adatok módosítása
menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti.


Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő
kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3. MEGRENDELÉS MENETE

3.1. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit,
az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs
oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges
tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás tartalmazza.


A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon
vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb
tulajdonságokkal rendelkezik.


Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel,
ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott
termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását az áruhoz
mellékeljük.


Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati
utasítást, azt azonnal – mielőtt az árut használatba veszi – jelezze
vevőszolgálatunknál, pótoljuk.


Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető
tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon
közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon
ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1.7. pontban találja.


3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely
ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza.


A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve ha ez a
végső fizetési oldalon máshogy nem olvasható.


3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a
Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel
egyidejűleg lép hatályba.


A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus
fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett
árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni.


Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz
igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.


3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a
Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék
közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő,
esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától.



A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a
valóságtól eltérhetnek.


3.5. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül nem csak regisztrált
Ügyféltől fogadja el, azonban a megrendeléshez minden, az Ügyfél adataira
vonatkozó mező maradéktalan kitöltése szükséges. (Ha az Ügyfél valamely mezőt
hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.)


A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért,
hibáért semminemű felelősség nem terheli.


Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően
megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba
rakom” gomb használatával teheti Kosarába.


A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb oldalán található
kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes
termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma törölhető („Eltávolítás”).


Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Fizetés” feliratra
kattintva a megjelenő felületen be kell jelentkeznie a Weboldalra vagy
regisztrálnia kell, hogy megrendelését leadhassa. Ezt követően választani tud
az átvételi módok közül illetve meg tudja adni a számlázási és szállítási
adatokat.


Ha minden szükséges adatot megadott és kiválasztotta az átvételi módot, akkor a
„Folytatás” gombra kattintva választani tud, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni
a megrendelésének végösszegét.


Ha választott a fizetési módok közül, akkor a „Fizetés” gombra kattintva egy
összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait,
módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a
szállítás módját, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez.


A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés véglegesítése”
feliratra kattintást követően kerül sor. A rendelés leadása tehát a
„Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére
fizetési kötelezettséget keletkeztet.


4. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA

4.1. Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a
megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor
lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl.
termék törlése a kosárból a „Eltávolítás” feliratra kattintva).

5. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, RENDELÉSEK VISSZAIGAZOLÁSA

5.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés)
megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail
útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely
visszaigazoló e-mail tartalmazza:



-az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl.
számlázási és szállítási információk),


-a rendelés azonosítóját,-a rendelés dátumát,


-a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék
árát,


-szállítási költséget-és a fizetendő végösszeget.


Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a
megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.


5.2. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagyis
48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó
külön elfogadó e-mailt.


5.3. Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz
észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül
jeleznie kell a Szolgáltató felé.


5.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a
polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak
irányadóak.


A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és
szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.


6. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

6.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért
árut szállítmányozó cég igénybevételével szállítja házhoz, a Szállítási és
Fizetési feltételek oldalon olvasható feltételek szerint.


A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a
módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás
a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.


6.2. Szolgáltató a rendelés teljesíthetőségét követően lehetőséget biztosít
Ügyfélnek a kiszállítási időpont megválasztására, mely nem konkrét időpontot
jelöl, csak közelítő szállítási intervallum kiválasztására szolgál.
Meghatározott órára történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában
vállalni.


6.4. A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek
e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.


6.5. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról illetve
átvételi lehetőségekről az XY oldalon tájékozódhat.


1. Bankkártyás fizetési lehetőségek


Barion egyenleg


A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja.
Magyar Nemzeti Bank engedély száma: H-EN-I-1064/2013


A bankkártya adataihoz mi nem férünk hozzá, nem tároljuk és nem is élünk vissza
velük.

7. ELÁLLÁSI JOG

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása
vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak,
aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval
kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban
„Fogyasztó”).


Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén


a) a terméknek,


b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,


c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott
tételnek vagy darabnak,


d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni,
az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól
eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14)
napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.


Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.


Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog – lezárt csomagolású hang-, illetve
képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele
tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; –
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján
vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

7.1 ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK MENETE


7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát
tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy
elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett
elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.


Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő
lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.


7.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 7. pontban
meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.


7.1.3. Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a
Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.


7.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell
tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül
(akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.


7.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen
keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve az e-mail küldésének
idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.


A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően
bizonyítható legyen a feladás dátuma.


7.1.6. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan
késedelem nélkül a Szolgáltató részére visszajuttatni, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.


7.1.7.A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte
előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a
terméket.


7.1.8. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót
terheli, kivéve ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését.


A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás
megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás
költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett
visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget
nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen
foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata
fogadja.


7.1.9. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában
átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a
Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.


7.1.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a
Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a
Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget
is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy
Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási módot választott.


A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza
nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt
visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.


7.1.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési
móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.


7.1.12. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben
bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak
megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett
be.


7.1.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a
teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az
elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.


7.1.14. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló
szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt
megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.

8. JÓTÁLLÁS 8.1. Kötelező jótállás

8.1.1.A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli,
amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak
akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű
használatára vezethető vissza.



8.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát
a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a
Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.



Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet
mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező
jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új,
Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a
rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.



Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való
átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát



– szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató,
vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a
használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)


– rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak
figyelmen kívül hagyása, – helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás
okozta.



Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:


– elsősorban – választása szerint– kijavítást vagy kicserélést követelhet,
kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a
Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva
aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény
teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.


– ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének
megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,
vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke
megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását
igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással
kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt
elállásnak nincs helye.


Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles
a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza.


A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által
elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél
érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.


A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.


Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt
az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a
terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt
(kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként
jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.


8.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
Szolgáltatót terhelik..


8.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben
mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.


8.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól
függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban
meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.


8.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen
kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését..


8.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem
tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 12.2. pontban
feltüntettettek alapján.

8.2. Önkéntes jótállás


8.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon,
a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely
a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes
termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi
átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján
közli.

9. SZAVATOSSÁG 9.1. Kellékszavatosság


9.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az
Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt
érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a
termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.


9.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától
számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.


9.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna.


Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette,
úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


9.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt
volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.


9.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a
Szolgáltatóval.


9.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.


9.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta
(számla vagy a számla másolatának bemutatásával).


Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a
vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére
történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani
tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az
Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.


A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles
bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.


9.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba
szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági
igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.


9.2. Termékszavatosság


9.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél –
választása szerint – az 9.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.


9.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan érvényesítsen.


Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az
Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.


9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.


9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.


9.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül
köteles a hibát a gyártóval közölni.


A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül
közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó
felelős.


9.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.


9.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és
forgalmazója.


9.2.8. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:• a terméket
nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy



• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy


• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.



9.2.9. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy
okot bizonyítania.

10. FELELŐSSÉG

10.1. A Weboldalon található információk jóhiszeműen
kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az
információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.


10.2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és
elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő
vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy
bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító
szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.


10.3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által
tanúsított magatartásért.


Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért,
Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal
a jogsértések felderítése végett.


10.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket)
tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók
adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal
felelősséget.


10.5. Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett
tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett
tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes
tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.


10.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal
használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe
véve jár el.


Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél
államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet
terheli a felelősség.


10.7. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles
azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű
eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ
haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

11, SZERZŐI JOGOK

11.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll.


Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a
Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása
során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más
szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb
anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt
szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).


11.2. A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más
adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a
Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.


A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő
tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba
hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.


11.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a
regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem
biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi
névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.


A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez
szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e
szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen
egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

12. PANASZÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK 12.1. Panaszügyintézés


Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos
fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:Vásárlói
ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)



• Cím: 1097 Budapest Vágóhíd utca 46.

• Telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartás: 09.00 – 17.00 Telefon: 06/30-410-94-65

• E-mail: [email protected]


Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói
kifogás 12.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.


A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató
azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege
ezt megengedi.


Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy
másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az
Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek
legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal
egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan
rendelkezések szerint jár el.


A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató a korábbi megrendelés
azonosító számához rögzíti, ami a panasz visszakereshetőségét segíti.


A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül
köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a
válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles
álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.


A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató
köteles öt évig megőrizni.


A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a 12.1. pontban
megadott közvetlen elérhetőségeken, az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejében
fogadja.12.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek


Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi
jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:


• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.


Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal
fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz
elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.


• Békéltető testület.


A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok
alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos
fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél
eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai
kamara mellett működő békéltető testületnél.


Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a
külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet,
mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje.


A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:



• 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.


• Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.


• E-mail cím: [email protected]


• Fax: 06 (1) 488 21 86


• Telefon: 06 (1) 488 21 31– Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói
jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári
eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései
szerint.

13. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

13.1. A 

l.bigdomino.hu

 webáruház Linux/PHP
alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem
jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi
óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss
adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.


A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai
és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó
hibalehetőségek elfogadását.


13.2. A Szolgáltató szaküzleteiben és internetes áruházában csak háztartásban
használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál ki.


13.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan
módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a
felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A módosítások életbe lépésekor a
regisztrált felhasználóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat
kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.